fbpx
M
Afbeelding decoratief e-book - Jouw Business Coach - Coaching voor Social media-managers

Boost je omzet: 7 inkomstenstromen als social media-manager

door | mrt 5, 2024 | Coaching | 0 Reacties

Als social media-manager draag je verschillende petten: het beheren van accounts, inclusief je eigen, het creëren van content, schrijven van teksten, en het uitwerken van groeistrategieën. Maar wist je dat je ook jouw eigen inkomsten kunt vergroten naast het managen van social media? In deze blog deel ik hoe jij jouw omzet kunt boosten met 7 inkomstenstromen als social media-manager.

De 7 inkomstenstromen zijn als volgt…

1. Online Cursussen en Trainingen

Yes, natuurlijk staat het maken van online cursussen & het geven van live trainingen in dit rijtje! Je kan gaan voor een allround cursus, maar ook kleine specifieke cursussen/ trainingen gaan. Afhankelijk van de behoefte jouw doelgroep en of je hem online of live op locatie geeft, bepaal je de inhoud.

2. Betaalde Masterclasses

Tegenwoordig zie je het steeds vaker: het geven van betaalde masterclasses. In een betaalde masterclass kan je net een stap verder gaan, net wat meer verdieping geven dan tijdens een gratis masterclass.

3. Strategiesessies

Heb je een achtergrond in marketing of ervaring met strategie? Dan kun je losse strategiesessies of zelfs een strategietraject aanbieden voor klanten die zelf hun content willen blijven maken.

4. Sprekersklus

Als je precies weet hoe je jouw doelgroep kunt helpen met meer zichtbaarheid en het overdragen van kennis leuk vindt, overweeg dan om te spreken op (kleine) evenementen. Laat je netwerk weten dat je beschikbaar bent, wellicht krijg je binnenkort een interessante uitnodiging.

5. Livedag

Samen content maken is vaak leuker dan alleen. Nodig je doelgroep uit voor een livedag waarbij jullie bijvoorbeeld gezamenlijk aan een contentkalender werken voor een bepaalde periode. Als dit bevalt, kun je regelmatig contentsessies organiseren of specifieke dagen plannen voor fotografie, videografie, enzovoort.

6. Digitale Producten

Het aanbieden van waardevolle digitale producten, zoals gidsen en social media-kalenders, kan een aanvullende bron van inkomsten zijn. Denk aan een kalender met 365 contentideeën voor een specifieke branche of 50 grafische templates voor Stories.

7. Social Media-Scan

Een grondige analyse van de social media-prestaties van (potentiële) klanten kan waardevolle inzichten opleveren en helpen bij het optimaliseren van hun strategie. Bied een Social Media-Scan aan tegen een laag tarief. Als ze merken dat ze jouw advies niet zelf kunnen implementeren, zullen ze vanzelf naar jou terugkeren.

Dit waren 7 manieren voor social media-managers om hun omzet te verhogen. Laat in de comments weten welke strategie jij gaat gebruiken voor jouw bedrijf.

Liever luisteren naar de inhoud?

Ben jij klaar voor meer klanten & omzet?

Als business coach help ik je dolgraag naar het volgende level in jouw business. Neem een kijkje bij mijn coachingsaanbod, om te zien hoe jij jouw dromen kunt waarmaken. Klik hier om te zien hoe je dat doet.

Misschien vind je dit ook leuk…

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik ben Stefanie, Jouw Business Coach

Ik ben Stefanie & ik ben hier om jou te helpen naar jouw next level business

Ik begrijp als geen ander hoe je je voelt! In de 10+ jaar dat ik als social media-manager werk, ben ik van alles tegen gekomen.

Van de allerleukste klanten met de leukste opdrachten tot wanbetalers en zelfs juridische zaken. Been there, done that.

Categorieën